Marketing Digitaleko zerbitzuak Gipuzkoan
zu hazten laguntzeko
Kaixo, Urko Pikaza naiz, duela urte batzuetatik freelance gisa aritzen naiz online marketinaren munduan. Denbora honetan, bai bezero propioak, zein kolaborazioen bidez, hirugarrenen bezeroak, lagundu ditut beraien helburuetara ailegatzen.
BEZERO BAKOITZA BEREZIA DA
KONPROMISOA
MALGUTASUNA
PROIEKTU SOZIALAK
KOLABORAZIOA
Interneten bilakaerak biderkatu egin ditu zure enpresak marketin- eta salmenta-estrategia bat aurrera eramateko dituen aukerak.
Bilakaera horri esker, orain arte gutxi batzuen eskura zeuden marketin-ekintzak, gaur egun, gehiengoaren eskura daude. Lehen, inbertsio handi batek bakarrik bermatzen zuen eragina izatea. Gaur egun, inbertsioa ez da faktore erabakigarri bakarra.
“Izarretara iritsi nahi duzunean, agian ez duzu bat bera ere lortuko, baina ez duzu buztin eskukada batekin bukatuko”
Leo Burnnet
Eskatu zure aurrekontua inolako konpromisorik gabe
Zenbat balio du webgune batek?
Sentitzen dut esatea baina produktu estandar bati buruz ari ez garenez web baten prezioa ez da zerbait finkoa. Hainbat faktoreren arabera, orrialde-kopuruaren arabera, edukiak idatzi behar diren, argazkiak atera behar diren, SEO posizionamenduari zer garrantzi ematen diogun, formularioak, webgunearen barne-bilatzaileak… ezberdina izan daiteke. Prezioa adosteko bi modu proposatzen dizkizut. Nik egingo nukeen webgunea proposa diezazuket aurrekontua gehiegi kontuan hartu gabe. Edo bigarrena, esaidazu zer aurrekontu izan dezakezun eta honi lotuko gatzaizkio.
Zenbat balio du sare sozialen kudeaketak?
Sentitzen dut, ezin dizut galdera honi erantzun. Baina esan diezazuket zer faktore hartu behar diren kontuan kostu bat zehazteko orduan. Sare sozialen kopurua, eduki osoa sortu behar bada, aldez aurretik zehaztutako sareetarako estrategia-lan bat badago, posteatzeko maiztasuna, zure sareak bezeroarentzako arreta-kanal bat al dira?,… Ikus dezakezunez, faktore asko hartu behar dira kontuan.
Zenbat balio du bilatzaileetako publizitateak?
Bilatzaileetako publizitateak ez du prezio finkorik. Zuk erabaki zenbat inbertitu nahi duzun. Eta emaitzak lehiatzeko gako-terminoetan, keyword-etan, dagoen lehiaren araberakoak dira. Hau da, termino berberengatik “borrokan” dauden kanpaina aktibo guztien mende daude, beste funtsezko faktore batzuez gain, hala nola zure iragarkien kalitatea edo erabiltzaileak bilatzailean egiten duen galderari erantzutean zure webguneari googlek ematen dion balioa. Adibidez, ez da gauza bera erabiltzaile batek “bizikletak erosi” jartzean kokatu nahi dugun iragarki bat aktibatzea, eremu geografikoaren zehaztapenik ez duena non lehia ziur aski altua izango den edo “bizikletak Gipuzkoan erosi” terminoen arabera kokatu nahi dugun, non lehia txikiagoa izango den ziurrenik.
Zenbat balio du bilatzaileetan posizionatzeak?
Bilatzaileetan posizionamendua hainbat modutan lor daiteke. Bat azkarrena da publizitatean diru-kopuru jakin bat inbertituz, horrela iragarkien bidezko bilaketa-emaitzetan agertzeko. Bigarrena, epe ertain-luzerako emaitzak ematen dituena, SEO organikoko estrategia bat lantzea izango litzateke. Estrategia horretan, webgune hori aztertzen has gintezke, bilatzaileentzat nola dagoen optimizatuta ikusteko eta, hala badagokio, zuzenketak egiteko. Era berean, hitz gakoak ikertu beharko genituzke, termino horiek zer konpetentzia-mota duten ikusi, eta, horren ondoren, zeintzuk erasoko ditugun zehaztu. Amaitzeko, keyword horiei eraso egiteko edukien estrategia bat definitu beharko genuke, erabiltzaileek bilatzaileetan egiten dituzten galderei eta bilaketei erantzuna emateko. Hau guztia egin beharreko lanaren laburpen bat da, baina iruditzen zaizu hobe dugula horretaz hitz egitea?